piątek, 9 listopada 2012

Marjoram

Shadi Ghadirian Miss Butterfly, 2011
http://shadighadirian.com/index.php?do=photography

Ingeborg Bachmann Malina
"Ponieważ zwieszam głowę, Ivan mówi: Ty nie masz nic, dla czego chciałabyś żyć!
Ma rację, bo czy ktoś chce czegoś ode mnie, czy ktoś mnie potrzebuje? Ale Malina powinien mi pomóc w znalezieniu powodu, dla którego żyję, gdyż nie mam starego ojca, którym musiałbym się opiekować, nie mam dzieci, które ciągle czegoś potrzebują, jak dzieci Ivana, ciepła, płaszczy zimowych, syropu na kaszel, pantofli gimnastycznych. Także prawo zachowanie energii nie ma dla mnie zastosowania. Jestem pierwszym wcieleniem całkowitego marnotrawstwa, ekstatycznym i niezdolnym do rozsądnego korzystania ze świata, mogę pojawić się na balu maskowym, ale mogę i nie przyjść, jak ktoś, kogo zatrzymały jakieś przeszkody, lub kto zapomniał postarać się o maskę, przez niedbalstwo nie potrafi znaleźć swojego kostiumu i dlatego pewnego dnia nie zostaje już więcej zaproszony. Kiedy staję przed znanymi mi jeszcze drzwiami mieszkania w Wiedniu, ponieważ być może jestem umówiona, w ostatniej chwili przychodzi mi do głowy, że mogłam pomylić drzwi albo dzień i godzinę, zawracam i jadę z powrotem na Ungargasse, zbyt prędko znużona, zbyt uwikłana w wątpliwości."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz