wtorek, 16 października 2012

Is this desire?

Zena Holloway Mermaids http://www.zenaholloway.com/

Elena Kalis Bellow the surface http://underwatersite.com/


Amelie Nothomb Biografia głodu
"W tekstach mistyków pełno jest nieugaszonego pragnienia; irytujące, bo to tylko metafory. W rzeczywistości wielki mistyk czerpał dłonią kilka łyków ze źródła lub bożych słów, i na tym się kończyło.
Moje pragnienie nie miało w sobie nic z metafory; kiedy mnie dopadało, mogłam pić do upadłego. W fontannach przy świątyniach, gdzie woda, wciąż świeża, była najsmaczniejsza, na okrągło napełniałam nią drewniane chochle i spijałam ten tysiąckrotnie powtarzający się cud. Jednym ograniczeniem była moja pojemność, skądinąd ogromna; trudno uwierzyć, ile potrafi pomieścić w sobie taki mały kanister.
To, co mówiła do mnie woda, było fantastyczne: "Jeśli chcesz, możesz wypić wszystko. Nie odmówię ci ani łyka. A ponieważ mnie tak kochasz, obdarzę cię łaską: będziesz mnie ciągle spragniona. Odwrotnie niż ci biedni ludzie, u których pragnienie zmniejsza się w miarę picia, ty im więcej mnie wypijesz, tym większe będziesz czuła pragnienie i tym żywszą przyjemność z zaspokajania go. Cudowny los chciał, bym stała się twoim najwyższym dobrem, i to takim, na którego nieograniczoną szczodrość zawsze możesz liczyć. Nie lękaj się, nikt ci mnie nie wzbroni, możesz dalej to robić, ja jestem twoją prerogatywą, napisane stoi, że możesz mnie czerpać bez ograniczeń, ty jedyna, która kryjesz w sobie dość pragnienia, by mnie uradować."
Woda miała smak kamienia fontanny: była tak pyszna, że krzyczałabym, gdyby nie to, że miałam zawsze pełne usta. Jej lodowata kąśliwość paraliżowała mi gardło i wyciskała łzy z oczy.
(...) Woda zaspokajała moje pragnienie, ale go nie gasiła. Pokazywała mi, czym jest prawdziwa nieskończoność: to nie idea, czy pojęcie, to tylko doświadczenie."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz